Mental Health Support for Helpers: Approaches to Strengthen Occupational Wellness in Refugee Services

French title: 
Support en santé mentale des aidants : approches pour renforcer le bien-être professionnel dans les services pour réfugiés
Description (English): 

In working with vulnerable populations, mental health and wellbeing of helpers is key, yet staff in refugee service agencies often face burn-out, compassion fatigue and vicarious trauma. By acknowledging systemic gaps such as the lack of funding for staff support and professional development, and examining promising practices, this workshop will help participants explore possible solutions for their own workplaces.

Description (French): 

En travaillant avec des populations vulnérables, la santé mentale et le bien-être des aidants sont essentiels, mais le personnel des agences de services aux réfugiés est souvent victime d'épuisement professionnel, de fatigue liée à la compassion et de traumatismes par procuration. En reconnaissant les lacunes systémiques telles que le manque de financement pour le soutien du personnel et le développement professionnel, et en examinant les pratiques prometteuses, cet atelier aidera les participants à explorer les solutions possibles pour leurs propres lieux de travail.

Group responsible: 
Immigration and Settlement
Consultations: 
Workshop time: